Niebawem Wielkanoc, a ja znalazłam jeszcze przepis na ciasto, które królowało u mnie w Boże Narodzenie.. :) I chwilę czasu, by udostępnić go na trochę ostatnio zaniedbywanym przez mnie blogu.. :(
SKŁADNIKI:
Biszkopt orzechowy( na 1 blat,potrzeba 2 takie blaty)
  • 3 jajka 
  • 3 łyzki cukru 
  • 10 dkg mielonych orzechów laskowych 
  • 1 łyżka kakao 
  • 1 łyżka mąki pszennej 
  • 1 płaska łyżeczka proszku do pieczenia 
Masa
  • 1 kostka masła 
  • 2 czekolady gorzkie 
  • 5 kopiatych łyżek nutelli 
  • 4 wafelki orzechowe „Góralki”- koniecznie orzechowe
WYKONANIE:
Jajka ubijamy z cukrem na puszystą masę (nie oddzielając białek od żółtek). Dodajemy pozostałe składniki i delikatnie mieszamy za pomocą łyżki. Masę wylewamy na blachę o wymiarach 20 cm x 30 cm wyłożoną papierem do pieczenia i wstawiamy do piekarnika nagrzanego do 180 stopni. Pieczemy ok 25 minut- do suchego patyczka. Analogicznie postępujemy z drugim blatem ciasta.
Następnie przygotowujemy krem do przełożenia orzechowych biszkoptów.
Czekoladę rozpuszczamy nad parą wodną, studzimy i miksujemy z masłem i nutellą. Dodajemy pokrojone na małe kawałki wafelki. Połową masy wykładamy na jeden orzechowy blat, przykrywamy drugim ciastem. resztę masy wykładamy na górę. Całość udekorować posiekanymi orzechami.


0 komentarze:

Prześlij komentarz