SKŁADNIKI:
  • 60 dag mąki pszennej
  • 10 g suchy drożdży
  • 10 dag cukru
  • pół łyżeczki soli
  • 300 ml mleka
  • 2 jajka
  • 80 g rozpuszczonego masła
  • marmolada do nadziewania rogalików
WYKONANIE:Mąkę, drożdże, cukier, sól i jajka umieszczamy w misie miksera. Mleko podgrzewamy (w mikrofalówce), dodajemy do reszty składników. Mieszamy (mikser z hakiem do wyrabiania ciasta) przez około 7 minut. W tym czasie rozpuszczamy masło, przestudzone dodajemy małymi partiami do pozostałych składników, mieszamy. Jeśli ciasto jest za rzadkie, dodajemy kilka łyżek mąki (ja dodałam około 4 łyżki). Moje ciasto nie tworzyło jednej spójnej kuli, a mimo to po wyrośnięciu świetnie się z nim pracowało. Ciasto odstawiamy w ciepłe miejsce pod przykryciem na minimum 2 godziny. Po upływie połowy czasu, ciasto można uderzyć pięścią, by odpadło i urosło raz jeszcze.
Stolnicę oprószamy mąką, wykładamy ciasto, chwilę je wyrabiamy w dłoniach. Ciasto dzielimy na cztery równe części, każdą z nich rozwałkowujemy na prostokąt o wymiarach 25 x 50 cm. Prostokąty dzielimy na trójkąty o krótkiej podstawie i długich ramionach. Na ciasto wykładamy nadzienie (u mnie marmolada i czekolada), zawijamy rogaliki i układamy na blasze wyłożonej papierem do pieczenia. Rogaliki układamy zakończeniem do dołu, by nie rozwinęły się podczas pieczenia.Blachę odstawiamy w ciepłe miejsce na minimum pół godziny. Z tej porcji uzyskałam 50 rogalików.
Blachę wstawiamy do piekarnika i pieczemy w temperaturze 170 stopni przez około 20 minut (góra - dół). Rogaliki są bardzo miękkie i puszyste. 

Smacznego! :) 










0 komentarze:

Prześlij komentarz